W październiku, uczniowie klas pierwszych na języku mniejszości narodowej – języku niemieckim realizowali projekt pt. „Jeż – co jesz?”. W ramach projektu uczniowie zapoznali się ze słownictwem związanym z jesienią, nauczyli się piosenki „Das Igellied” oraz poznali wierszyk o jeżowej mamie, która miała pięcioro dzieci – „Die Igelmutter”.
Jednym z tematów była również konieczność ochrony tego małego zwierzątka, które zamieszkuje nasze ogrody, parki i działki. Dzieci dowiedziały się, iż jeże są mięsożerne, a ilustracje z jeżem noszącym jabłko na grzbiecie są mitem.
Uczniowie, w grupach, wykonywali plakaty z naturalnymi wrogami jeża, jego miejscem występowania, ulubionymi smakołykami oraz częściami ciała. Poznane słownictwo było utrwalane za pomocą gier i zabaw ruchowych oraz multimedialnych.
Nie zabrakło także łączenia jeżykowych sylab oraz literowych żołędzi, z których powstały niemieckie nazwy jesiennych przedmiotów.
Zwieńczeniem lekcji o jeżu było wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem naturalnych wysuszonych, kolorowych liści.